...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

torsdag 11. desember 2008

Nydelig gåtur opp til Stokka! Det er veldig skjeldent med disse isbelagte fortauene, men det er vel mildvær snart, tenker jeg... HC hadde et nydelig julehjem, med deilige julegodter og skjønne detaljer...Dét viser på bildet! Vi er en ganske redusert gruppe på tre som holder sammen - barselgruppe opprinnelig - nå er ordet bare et skalkeskjul for å få lov til å møtes!
Gikk forbi Helgø på vei hjem, og stoppet for å kjøpe fersk fisk. Der endte jeg opp med kveite i skiver, med ben og det hele, noe jeg i utgangspunktet er allergisk mot... Men resultatet ble en ny vinner på listen over fiskeretter!


Jeg satte ovnen på 210 grader varmluft, la skivene i ildfast form, og dryppet litt sitron, tabasco og olivenolje over
Kokte poteter til å lage mos
15 minutter i ovnen med fisken
Imens kokes 1 pk kremfløte inn, til halvparten (tar ca 15 min)
Ha i 100 g smør i terninger
persille

I potetene hadde jeg bare matfløte, smør, salt og pepper

Så var det grønnsaker... glemte dem i dag... ikke bra...

Jeg renset fisken i formen før den ble lagt på tallerken. Det var jo bare ett stort ben, til min begeistring!

Anbefales!