...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 20. januar 2009

Ny morgen, med tvillingene fortsatt på gulvet! I morgen skal di på innkjøring i barnehagen, noen dager senere enn forespeilt pga sykdom. Det blir merkelig...

Jeg sitter her med gangsperre faktisk, var to runder, power-walking, eller TALKING (....) rundt Mosvannet i går kveld ( uten staver altså! ) - jeg kan ikke huske sist gang jeg gikk tur på kveldstid! Det var Shinie og jeg som ble skremt ut av mennene våre faktisk - og det kjennes i bena i dag! Etter én runde, hadde vi ikke kommet halvveis i reportoaret av samtaleemner vi skulle igjennom, så da var det bare å ta en til! Spiste to skiver med rekesalat og kyllingpålegg etterpå - kunne vel strengt tatt unngått dét for sunnhetens skyld.... well well...

May Lis og Erik sto for lørdagens gourmét-middag på fjellet -
hjortefilét med jordskokkpoteter (fantastisk grønnsak jeg skal adoptere!) stekt sopp, rørte tyttebær, og portvinssaus....

Hun satte ovnen på svak varme, etter å ha surret steiken i panna først, langsteikte den på 90 grader, og satte ovnen ned til den kjernetemperaturen hun ønsket på slutten av steketiden - i vårt tilfelle 63 grader. Potetene moste Erik med en gaffel (må til innkjøp av stamper!) sammen med fløte og sikkert salt og pepper...

May Lis surret chalottlauk (...), før hun reduserte portvinen inn til det halve, og hadde Kviteseidsmør i til slutt - nyyyydelig! Kviteseidsmør fikk en ny mening etter denne turen, da dette ble både bordsmør og stekesmør - en trenger ikke noe annet smør egentlig!

( jeg fyker frem og tilbake her i stua - måtte redde stearinlyset fra svelget til Benedict! )

( nå har jeg to som griner på lårene mine her - over og ut! )

1 kommentar:

Dentinista sa...

Lykke til i barnehagen imorgen!!!
Gleder meg til torsdag kl 12!!!
Klemmmm