...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

lørdag 28. februar 2009

Nå er jeg veeeeldig nyskjerrig på hvordan en spelt-bolledeig oppfører seg i forhold til en vanlig hvetedeig... Jeg skulle være så flink å bake boller med Leon, men så hadde jeg selfølgelig ikke mel i hus! Det er så typisk meg... Så da ble det spelt... Men kanskje det er noe med gjæren og hevelsen når en bruker spelt - den hever utrolig lite... Spennende....

(mange timer senere)

Det første brettet ble skamstekt, og det neste rå! Så da fikk jeg bekreftet at spelt hvert fall hever seg fint, men at det å følge med i ovnen, er undervurdert! Igjen - typisk meg.... Leon og Alberte hadde det i det minste gøy under utformingen av bollene! Puhhh...

2 kommentarer:

Dentinista sa...

Ble de digg??? Vi har vært i sirdalen idag, skal teste ut stavtjørn imorgen!! Kos deg ikveld, klemmmmm

Unknown sa...

Trenger du hjelp med speltbaksten, så stikk innom baker Jacob på Ullandhaug Gård. Hils fra meg.