...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 25. mars 2009

Jeg kom hjem fra jobb i går, og reiser igjen i dag - bare en kjapp tur til Aberdeen - så har jeg fri. Men da samvittigheten min sier jeg må lage middag til di som kommer hjem senere i dag, enten om det er foreldrene mine, eller pappaen, pluss jeg venter et par venninner på lusnsj, så ble det vanlige spørsmålet: HVA skal jeg lage som blir nok til begge deler?? Wenche inspirerte meg i går på frokost-tv, med linse- og gulerotsuppe - og dette var ingredienser jeg heldigvis hadde i skapet! Her kommer min variant av suppen:

Kutt opp så mange gulerøtter du finner i kjøleskapet i en foodprocessor

Fre løk eller vårløk - alt etter hva du har - og noen fedd hvitløk, i gryta.
Tilsett en halv pakke linser - gjerne oransje eller hvite.
Tilsett et par liter vann og minst et par buljongterninger.
Så må denne koke i minst en halv time.
Knus spisskumminfrø i en morter hvis du har - krydderiene er helt individuelt hva du liker!
Jeg hadde i én teskje Samabal oelek - chilipasta - her må en også smake!
Pepper
Ha i en halv pakke matfløte til slutt, og kjør stavmikseren i suppen så den blir jevn og fin!

Godt brød - jeg var akkurat ute på kjøkkenet og smakte - den ble veldig god!

(etter jobb...)
ehh... hverken Michel eller Klemme likte suppa... Mor og far var jo også her til middag - og kommentaren fra henne var et forsiktig: "den var spesiell - hva var det egentlig?" Hehe, jeg må kanskje innse at jeg ikke kan frelse absolutt alle med mine sunne innslag... men hadde jeg hatt noen stekte pølsebiter oppi, så hadde nok guttene vært fornøyde!

1 kommentar:

Dentinista sa...

Nå prøver jeg suppen din!!
Så er den klar til etter jobb imorgen...