...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 10. mars 2009

Krydret fiskegryte med couscous (4 porsjoner)

Michel rev denne ut av Vi Menn, og er noe av det bedre på fiskefronten jeg har smakt på lenge! Jeg anbefaler alle som er halvskeptiske til fisk, å prøve denne! Couscousen gir hele retten det lille ekstra!

Surr 2 løk og 2 fedd hvitløk i olje til den blir blank
tilsett 2 småhakka gulerøtter og 2 stangselleri tilsett 2 pk hakka tomater og la det hele koe i 10 minuttm sammen med noen laurbærblad, salt, pepper og 1 ts chilipasta (sambal oelek) -nei, jeg hadde ikke denne i kjøleskapet! Kjenn over fisken i tilfelle det er ben i den, så skjæres rundt 600 g fiskefilet opp i terninger, jeg brukte torsk. Salte og pepre denne, og tilsett den i gryta 5 minutter før servering! Den må ikke koke for lenge! Couscousen er ferdig på 7 minutt, og super erstatning til poteter eller annen karbo-siderett!