...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

torsdag 30. april 2009

Grønn pesto - et MUST for sesongen vi har i vente! (og DU kan lage like god som Ostehuset sin!)

Jeg brukte en hel plante Basilikum, så dette blir en ganske stor oppskrift! Her er det ganske viktig med en maskin som kutter krafig - som en stavmikser, eller foodprocessor!
Rundt 100 gram parmesan, en halv pakke pinjekjerner
3 fedd hvitløk
salt og pepper
Olivenolje, eller annen olje du måtte ha

Når maskinen går, ser du hvor mye olje du ønsker - det er faktisk litt smak og behag hvor flytende den skal være!

Jeg har endelig funnet ut hvorfor jeg ikke har vært fornøyd med mine tidligere forsøk - jeg har brukt hvitløk i denne!





Ingen kommentarer: