...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

mandag 18. mai 2009

Jeg besøkte Kristina på fredag, og lot meg inspirere av hagen hennes!

Hosta - eller bladliljer, er stauder som formérer seg noe helt enormt! Hvis en har halvtomme bed som meg (......), og ønsker litt grønt, er disse bare helt geniale! Jeg kjørte rett til plantemarkedet, og kjøpte fem Hosta sieboldiana Elegans, og plantet dem i tulipanbedet, der di kommer til å kamuflere di stygge restene av avblomstret tulipaner! På våren kan en visst sette en spade rett ned i tua, dele den i to, og så formerer den seg! Jeg har jo ikke peiling på hage, men jeg begynner å lære! Det er jo litt kjekt å følge med på nye skudd på klatrerosene mine for eksempel - nok et eksempel på at jeg blir eldre....

3 kommentarer:

Dentinista sa...

Hmmm, du bør sjekke om ikke de der er svært giftige for små barn....
Jeg fjernet alle mine for 5 år siden!

Gledesdreperen

Fru Hermez sa...

ups............. men venninna mi har 4 unger sjøl - di får holde seg vekke fra plantene! Eg ska sjekke!
Har bhg stengt fra 12 av i mårå? Vår har, tenkte meg på lekeplass fra kl 10 oppe i øvre Orknøy! Kanskje me kan treffas?

Dentinista sa...

Hei igjen.
Vår bhg er ikke privat, så ingen streik der. Kanskje jeg er litt i seneste laget nå???
Jeg er home alone fra torsdag til mandag, så det blir mye lekeplasser etc.
Du skal vel kanskje en flytur snart??