...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 27. mai 2009

Laget en ny variant fiskekaker i kveld, og jeg la oppskriften derfor som Revisjon 1 under kategori "fisk" - jeg finner nye og bedre måter å gjøre ting på! Her var fersk fisk - rettere sagt Lyr - et mye bedre valg i fiskekakene enn det jeg tidligere har brukt! En lærer så lenge en lever!

Som tilbehør hele sommeren, er den klassiske Aïolien! Her brukte jeg den til fiskekaker, men den egner seg perfekt til all slags grillmat, salater og sandwicher...

Hakk 3-4 fedd hvitløk i en kjøkkenmaskin eller bare med hvitløkspressen
Ha i 1 ts fransk Dijon-sennep
3 eggeplommer
Rør kraftig, eller kjør maskinen, mens du heller rundt 5 dl olivenolje i en tynn stråle
Smak til med salt og pepper
Dersom den deler seg, kan en prøve med litt kaldt vann!
Og dersom den ender opp som en tynn suppe,
starter du på nytt med én plomme, og sper den tynne suppen i egget!!

2 kommentarer:

Dentinista sa...

Yom den aiolien så perfekt ut!!
Imorgen skal lotte og jeg ha jentedag, begge skal til frisøren kl 12.
Planlegger å ha doffer i barnehagen, men det blir vel streik.... Så vi ender vel opp med ham spinnende rundt...
Snakkis!!

Fru Hermez sa...

Så kos!! Muffinsene såg himmelske ut!! Kos dokk i mårå! Klemmm