...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 9. juni 2009

Nå har jeg akkurat spist dagens lunsj to ganger... men det går fint an, bare den er god nok! Fikk koselig besøk av Gro, Therese og Kristine, og kjekt gjensyn av Line etter lunsj! Det ble kyllingspyd som egentlig skulle vært på grillen, men da det bare regner her på vestlandet, måtte di nøye seg med å frese i panna...

Skal en ha jenter på lunsj, anbefaler jeg å bare dobble oppskriften med én gang, så slepper en å vri hjernen sin over hva en skal ha til middag senere... (jeg måtte gjøre alt to ganger i dag...)
Endelig en super oppskrift til kylling på grillen, da jeg trenger alternativer til di kjedelige filétene!

4 kyllingfiléter skjæres i store biter
Lag marinade av 3 dl olivenolje, 1 ss malt koriander, 2 hvitløksfedd, 2 ss sukker, 2 ts salt, og 1 ts sambal oelek
Ha kyllingen i brødpose, og hell mainaden over - legg i kjøleskap i hvert fall to timer
Hell så hele posen i varm panne, eller tre bitene på spyd og ha på grillen

Det er veldig viktig at en steker kylling når gjestene har kommet - da den blir super-tørr av å ligge og vente!

Ingen kommentarer: