...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

torsdag 9. juli 2009

Svin indrefilet i fløtesaus

Sett ovnen på 200 grader
Salte og pepre kjøttet
Fres hele indrefileten i smør til den blir gyllen
Legg den i en ildfast form sammen med franske små poteter
Hell olje over potetene, sammen med Maldon-salt og Timian
Ha formen i ovnen til potetene er gjennomstekte (ca 20 min)

Kok ut panna med 1 matfløte
Ha i 1 rå løk i båter
3 fedd hvitløk
1/2 rød paprika
2 gulerøtter i staver
En liten "dasj" Calvados (eller med andre ord dame-Cognac...)
1 kyllingbuljong-terning
La sausen koke på svak varme, og tilsett vann dersom den blir for tykk

Vent med å skjære i kjøttet di første 5 minuttene når du tar det ut, så kjøttsafta får satt seg skikkelig.
Her kan en like gjerne ha tagliatelle som tilbehør!

Leons kommentar var i hvert fall "goe middag mamma", så da ble jeg fornøyd!


1 kommentar:

Merete sa...

Her fant jeg endelig løsningen på kveldens middag med svinefileten! Hurra! Ser at jeg må komme tilbake til bloggen din! Ha en riktig fin helg!