...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 19. august 2009

Barnevennlige burgere med potetbåter

Fantasien min var totalt på bunn i dag med tanke på hva middagstallerkenen skulle inneholde, så da Cecilie foreslo burgere, ble det burgere!
Magasin Blå har utrolig mange fine butikker, men Kiwien står kanskje ikke helt i stil til resten av senteret, så jeg kunne glemme spennende biffkjøttdeig og andre deiger -
så her har jeg brukt én pakke kjøttdeig, og én pakke svinekjøttdeig!

Potetene tar lengst tid, så ovnen må først settes på 200 grader

Hakk opp 1 løk og to fedd hvitløk i foodprosessoren
Ha i kjøttdeigen av dét slaget butikken din måtte tilby
Jeg hadde 2 egg i denne, salt og pepper, timian og litt Sambal oelek

Skjær potetene i båter, og stek dem møre med olje og forskjellig krydder i ovnen

Burgerene stekes i smør til di får en god stekeskorpe

Prikken over ien ble i dag en skive mozarella over burgeren, og inn i ovnen til osten smeltet!

- Og neste prikk ble den nye balsamico-eddiken med fiken, nyinnkjøpt hos Olivero
(eller hva det nå heter...- jeg trodde det var Oliviers...)

Ingen kommentarer: