...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

søndag 27. september 2009

Søndagslapper...

Med min farmors både takke og stekespade, vekker lappe-stekingen gode minner...
Farmor gjorde som regel alt på en slump, så der har jeg dét ifra...
Disse ble gode, og denne gang var jeg litt bevisst på hva jeg hadde i
- så jeg kunne dele med dere!!

5 egg
piskes sammen med 2 dl sukker
1 liter Kefir
1 ts vaniljesukker
2 ts natron
1 ts kardemomme
1 boks Filadelfiaost (siden jeg hadde denne i kjøleskapet!)
restene av en fløte
1 boks lett crême fraiche (kjøpte feil!!)
og rundt 1 liter hvetemel - men her tilsetter man til røren har blitt tykk!
(litt sånn "man tager hva man haver" blir det jo...)

Smurte takka med Meierismør - og unngikk smør i røren!

Ingen kommentarer: