...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

torsdag 5. november 2009

Couscous med torsk....

Kjente jeg hadde behov for å være sunn i dag - etter en lengre venninnelunsj nede i byen...
(lunsj-buffét eller som jeg kaller det - spis til du spyr...INGEN god idé det der...)

Torsk, ble jeg enig med hun bak fiskedisken om -
sammen med couscous - da er en et godt stykke på vei!

Fisken bakes (forsatt) på 150 grader varmluft, i KUN 8 min -
så denne retten tar mindre tid enn en frysepizza å lage!!
Smør den inn med olivenolje først, (etter selfølgelig å ha tatt ut hvert eneste ben!!)
og press over en fedd hvitløk

Kok opp litt vann til cous cousen,
(min skulle ha 1 kopp couscous pr kopp kokende vann)
hell vannet over, og dekk med plastfolie
La den svelle i 6 minutter
Ha i 1 ss smør og litt salt

Ha i et glass ferdig grillede paprika
3 vårløk
stekt sjampignon

Bland alt, og ha knuste valøtter over, basilikum,
god olivenolje, og fiken-balsamicosirup...
(Her betyr garnityren en god del...)

1 kommentar:

Anonym sa...

*fnis*
uvanelig artig historie
&
morsomt innlegg var
deg som var
annerledes
enn hva jeg forventet,
log meg skakk i hjel...
herlig Fru Hermez,
nyt helgen hjemme
i Stavanger ...!

Her i Oslo regner
det noe som er litt trist
etter at det hadde blitt et
bittelite teppe hvitt tidligere
i uken,
men det var som
forventet...!
I morgen er det stort
innkjøp i familien
&
jentefest for meg ...!
Jeg GLEDER meg masse,
nyt helgen, klemmer