...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 18. desember 2009

Eggende likør til eggende jenter...

Her er det bare å doble oppskriften først som sist, for i fjor tror jeg vi måtte lage denne i tre omganger!! Faaaaaarlig god...
eller bare nydelig vertinnegave...
Jeg har vært på venninnelunsj til naboen i dag,
og jammen poppet ikke damene champagnen gitt!!
(eggnog'en ble også smakt på...)
(Mannen var litt undrende da jeg måtte få han til å handle på vei hjem...)

1 liter helmelk
kokes opp med 600 g sukker
10 eggeplommer piskes sammen med 2 ss vaniljesukker
Avkjøl litt
Bland alt isammen
og tilsett 1 liter 60%
Settes kaldt
Holder hele julen igjennom

Nå er alle lys tent, ungene vekkplasserte, gløggen på varmen, og juletorsken forhåpentligvis snart i hus...
Jenteklubben kan snart bare komme...

6 kommentarer:

hjem hos linda sa...

Denne vil jeg og prøve ja...
Regner med du kosa dæ i dag ja.....
Bra du tar deg tid til å kos dæ i ei stressa juletid....

Ønske dæ ei videre go helg for du starta jo fredagen sååå bra!!!he he he..

...Klæm Linda...

Fru Hermez sa...

Tuuuusen takk!! Eg e briiiisen nå, håpe du kose deg og!!!

Linn :) sa...

Titter innom bloggen med jevne mellomrom, mange gode hverdagstips :)

Denne eggelikøren må jeg forsøke i dag! Men, hvor har du fått tak i den fiiine flasken? Evnt har du noen tips til hvor jeg kan få kjøpt passende flasker?

GOD førjulstid, og SKÅL i eggelikør :)

Fru Hermez sa...

Hei alle sammen! Flaskene er eddik-flasker som jeg har samlet på!!! Endelig kom di til sin rett!! Ha en strååålende lørdag!!

Dentinista sa...

Tudelu!!
Eggelikøren forsvant
foooort igår!!!
Flax at jeg laget en
litt extra,
som også forsvant
fort!!!!
Har heller ingen
pakker til imorgen...
Snakkis!!

Ingvild B sa...

Lar du denne eggelikøren stå kaldt?
Og er den best kald?
Eller varmer du den alltid opp?
Skal prøve denne om ikke lenge =)