...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

søndag 10. januar 2010

Braisert indrefilét av okse...

I mangel av et passende bilde, blir Maria og Jesus-barnet foreviget -
(hun superslanke bak lykten!)
- og jeg spør meg selv om det er lov med Maria-figurer hele året??
Jeg såg faktisk under etiketten "Oksekjøtt", for om mulig å få inspirasjon av meg selv...
og der sto det at jeg skyldte et vennepar en indrefilét,
så da ble det middagsgjester!!

Å braisere, betyr vel sånn circa å koke (....er på dypt vann nå...)
uansett - en utrolig enkel måte å forberede dette kjøttstykket på!

Fres hele indrefiléten i smør, med salt og pepper
Hell over masse rødvin, litt balsamico, og soyasaus
Helt til kjøttet er fullstendig dekket
(her kan du bruke Portvin også)

Kok steken i rundt 30 minutter, plukk den ut, og pakk den inn i folie til hviling

Sausen er da gjort helt av seg selv (nesten)
det er bare å tilsette masse kremfløte
salt og pepper
rundt 3 ss sukker
hvitløk

Vi hadde bakte Amandine-poteter
rosenkål
og druesalat

Ingen kommentarer: