...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

torsdag 11. februar 2010

Detox og helsekostbutikker...

Jeg fikk et tips av en venninne, om å kjøpe Biosport på apoteket - tabletter inneholdende sink og selen, mot eksemen på hendene! Eksemen har kommet etter tvillingfødselen, og jeg innbiller meg at jeg har en form for ubalanse i hormoner eller noe - hvis ikke det rett og slett stammer fra det faktum at jeg ikke trener og svetter for tiden.... (avfallsstoffene kommer ikke ut, og jeg utvikler da eksem...) Vel, etter å ha prøvd et titalls forskjellige håndkremer, tenkte jeg at den innvendige behandlingen, var på sin plass! Men da apoteket henviste meg over veien til helsekostbutikken, kjente jeg at skepsisen slo ned i meg!! Jeg HATER helsekostbutikker, og kan ikke skjønne hvordan alle disse har livets rett OVERALT!! Jeg har troen på et variert og sunt kosthold, der jeg overbeviser ekspeditrisen om at jeg "drikker jo tran i tillegg!!" "Nei, men tran innholder jo kun Omega 3, ikke Omega 6 og 9!!" (eller var det 5 og 7... jeg vet ikke...) Jeg ender i hvert fall opp med en Detox-kur, (Biosport var di tomme for!), og jeg innser hvorfor disse butikkene eksisterer.... Så her sitter jeg da, undrende på hva Detox betyr - toxic=giftig, detox=ikke giftig... Dét er jo en trøst!! Med 10 urter + grønn te som en del av min daglige dose i denne Detox-kuren, tar jeg meg et godt glass rødt - noe balanse må man ha i hverdagen!!

1 kommentar:

denne Karen sa...

Hihi, lykke te med detox'en! Det betyr forresten "avgifting" altså at giftstoffer ska ut av kroppen...
Eg har ellers samme syn som deg te helsekostbutikker!
=D