...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 5. februar 2010

Google-frustrajon...

Vi får et innrykk av, la meg se, rundt 11 voksne, og en god gjeng unger i morgen, til ære for våre to toårige troll... Jeg elsker å organisere maten, settingen, og liker å ha kontroll... Så har jeg kjøpt litt kjøtt i forskjellige varianter - 2 pk kjøttdeig, 1 pk svinekjøttdeig, og 1 kilo hjortekjøttdeig.... (sistnevnte ifra jakten til Njål...) Men problemet oppstod da jeg googlet "hamburgere",og det eneste som kom opp, var kjedelige varianter som: "1 pk karbonadedeig, tilsett salt og pepper"........ jaaaavel.... Da får jeg bare stole på meg selv, med litt hjelp ifra vår lokale slakter, Idsøe, som jeg vet bruker parmesan og salvie i tapasdeigen sin... Toårsdagen i morgen blir en burger-buffet, der alle lager sin egen burger, med tilbehør som salat, karriketshup, aïoli, hjemmelaget salsa, pesto... (så får vi se hva jeg rekker i morgen!) Kakene er nedprioritert - men det gjør sikkert ikke så mye - så lenge ungene får IS!!! Well, well, (som min tante sier) - poenget mitt med dette innlegget, er egentlig å gi dere en real oppskrift på gode burgere - på høyde med di fleste burgere - tror jeg - her er den i hvert fall!!

Kjøtt som nevnt over
kjøres i en to-gang i matprosessor
sammen med 3 løk
4 fedd hvitløk
1 pk matfløte
1 pk hakket rosmarin
1/2 glass fetaost med chili (pluss noe av oljen)
1 bit (velg str selv) parmesan
salt og pepper

Ha en fortryllende helg alle sammen!!

3 kommentarer:

vigdis sa...

Morsomt å lese bloggen din ;) men det som kanskje er mest spennende, er oppskriftene dine og tipsene dine, når det gjelder mat. Her har jeg plukket litt av hvert:) Takk.
Ps. Gratulerer med 2 åringene ;)

Klemz fra Vigdis

Morgengry sa...

Hamburgerbuffet var en god bursdagsidé, takk! Og gratulerer med dagen;-)

Fru Hermez sa...

Tusen takk!! Gleder meg til burgere og familiefest!!

Ha en deilig lørdag!!