...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 16. februar 2010

Linsesuppe med kokos...

Da jeg satt med et par kilo folie i håret i går (hos frisøren altså...),
falt blikket mitt over denne suppen i ELLE -
og det er jo ikke en hemmelighet at jeg liker linser...
så denne måtte prøves!!
Mannen hadde en kommentar i retning: "den var jo VEL sunn da...."
- og det var den vel (sett bort ifra kokosmelken og kremfløten...)
En kunne med fordel laget denne suppen en smule mindre vegetar, og tilsatt en grillet kylling eller kyllingfiléter - her er det bare å justere som man vil!
(menn digger jo ikke akkurat at kjøttet er fraværende...)
Jeg falt for smakene - nye og spennede, som jeg ikke er vant til å bruke for mye!

Stek 4 vårløk i olje sammen med
1/2 rød og 1/2 gul paprika
2 røde chili
4 fedd hvitløk
10 cm hakket frisk ingefær
til det blir blankt

Ha i 1 ss karri
1 ss spisskummin
salt og pepper

Tilsett 2 bokser kokosmelk
(her brukte jeg 1 boks, pluss 1 pk kremfløte)
2 liter vann
og 4 dl hvite linser

kokes i ca 30 minutter til linsene er møre

Tilsett 2 never med tørket kokos
og 1 pk hakket koriander

Ingen kommentarer: