...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 9. februar 2010

Torskeloins med kremet linser...

Da linsene tar lengst tid her, fikk jeg dem i vann først av alt,
(1/2 pk grønne Puy-linser)
(få dem i hus, først som sist!)
sammen med en kyllingbuljong-terning
Linsene koktes møre på rundt 20 minutter

700 gram loins (det flotteste stykket på torsken!)
(Holdt her til 2 voksne og 3 unger)
Dryppet noen dråper tabasco over, litt salt og sitronpepper
Stekte den på 150 grader varmluft i 8 minutter

Jeg tømte vannet av linsene, og tilsatte 2 dl fløte
(her eksperimenterte jeg litt - og det var ikke dumt!)

Linser hører til Belgfrukt-familien, og er uhyre sunt!! Men desverre, er linser, bønner og erter altfor fraværende i det norske kjøkkenet, og jeg prøver derfor helt bevisst å bruke det mer! Ungene elsker det jo!!!

2 kommentarer:

Ms BOB sa...

Såg veldig godt ut. Hva tilbehør hadde du? Er det stekt sopp og soltørka tomater?

Fru Hermez sa...

Her var det bare det jeg fant i kjøleskapet, etter å ha vært borte et par dager! Stekt sjampignon og hjemmelaget salsa;-))