...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

søndag 7. mars 2010

Moûles et frites...

er sjeldent fraværende på franske menyer - og vi ønsker å få den inn på norske!! Vi eeeelsker det, eller rettere sagt, arvingen på fire likte ikke blåskjell i dag - så der hadde vinden snudd...(prøver igjen!!) Dampingen av blåskjellene, fikk en ny, asiatisk vri i dag, da jeg freste litt fersk ingefær sammen med løk, hvitløk og 1 ts sambal oelek - og sammen med hvitvinen, ble den suppen og smaken bare helt rå!! (nå skal det sies at jeg er snyltet opp til det maksimale, lukter og smaker er begrenset, men selv jeg kjente smaken av denne!) Hjemmelagede frites fritért i frityrolje (ja........) - av nypoteter - kanskje det var derfor di ble så gode!! Vi gleder oss til sommer, og vi skal nyte denne retten i hagen!! (nå regner det for første gang på mange måneder her ute!! Så da erklærer jeg vinteren 2010 for avsluttet - i hvert fall i Stavanger-området!!)

1 kommentar:

Ingvild B sa...

Det ser nydelig ut!
Selv jeg som ikke har spist siden lørdag
fikk matlyst nå! ;)