...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 20. april 2010

Apropos blodsmak i munnen...

har heldigvis avtatt en smule, etter at jeg faktisk har hatt et par timer på Elixia, og faktisk fått ansattbevis!!
Det er bare helt fantastisk å kjenne at kroppen svetter og jobber -
jeg hadde glemt ut hvor deilig det var...

Hvorfor får vi blodsmak??
Jo, det skyldes at blodgjennomstrømmingen blir kraftigere enn ellers, og blod som har sikulert i de indre organer, strømmer ut i musklene!! Lever og jernsmak er vanlig når hjertet hamrer for fullt midt under hard trening!
Den voldsomme pustingen trekker også opp blodsmaken fra lungevevet som gjennomstrømmes av blod!!

(ikke så farlig som det kjennes ut;-)


2 kommentarer:

Marit sa...

Hvilken time er det du har på Elixia? Er det St.Olav? Kanskje jeg burde tatt meg en tur for å minnes våre yngre dager på Tebs? eller hva det nå het...

Fru Hermez sa...

Jaaaaaaaaaaaa, kooooooom!!!! St.Olav - var det ikke der Jørgen jobbet?? Jeg har Power i morgen kl 1810, så det er bare å komme!!

Klem