...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 25. mai 2010

En liten lykkelig historie...

var smaken av denne italienske pizzaen her -
men også historien om meg - som da jeg skulle betale meg en kaffe ombord på flyet i går,
oppdaget at jeg ikke hadde lommeboken min i vesken!!
Jeg hadde gått rundt og hatt ordene på tungen store deler av formiddagen - at "tenk folkens - vi har ikke blitt frastjålet én enste ting på denne turen!!" -Men bet ordene i meg, da turen ikke var over før vi hadde kommet helt hjem....
Jeg trodde virkelig ikke det var sant der jeg satt!!
Flyturen var preget av frustrerte tanker og spørsmål om hvordan dette kunne gå til, og skuffelse av meg selv - for det er litt typisk meg...
Etter landing i Oslo, fikk jeg sperret alle korter, så ringte telefonen!!
Mannen (eller engelen...) i andre enden hadde funnet lommeboken min ved siden av en søppeldunk på en undergrunnsstasjon, tilsyndelatende med alle korter og lapper, og ved hjelp av Google, fant facebookprofilen min og telefonnummeret mitt!! Så da har den blitt plukket ut av vesken min i trengselen på undergrunnen, og jeg husket vagt en situasjon, der jenten forann meg bøyde seg ned og blokkerte hele inngangen - hvor jeg prøvde å komme meg lenger inni kabinen...

Engler eller ikke engler, jeg har i hvert fall fått meg en ny indisk venn på facebokk ;-)
- Og lommeboken er på vei i posten!!

7 kommentarer:

Mette sa...

Det var jammen litt av en historie! Og tenk at han fant frem til deg!!! Sikkert lurt a sjekke kortene allikvel i fall de har skrevet ned detaljene (haper allikevel de ikke er sa oppegaende, da). For et lykketreff at det var en ordentlig fyr som fant restene!

Ha en fin dag, tross alt!

Åse sa...

Så artig historie. Jeg fant også frem til eieren av en dressjakke og bankkort ved hjelp av Facebook. Prøvde å søke etter personen på bankkortet via telefonkatalog/1880. Men det var via Facebook jeg lykkes med å finne eieren. Han var superglad over at jeg hadde funnet frem til ham.

denne Karen sa...

Herlige historie! Men ein engel som deg MÅ jo få hjelp av engler, du fortjene det!!
=D

Ingrid Tunheim sa...

Så kjekk historie, Fru Hermez. Det er jamme godt å oppleve at det fortsatt finnes noen ærlige sjeler der ute... egentlig er det sikkert flere av dem enn de uærlige, men det er "utøyet" som får størst oppmerksomhet....

Fru Radich sa...

Så fin historie, tenk at han fant deg gjennom facebook. Kan jammen brukes til mye. Har fått mange venner gjennom fb jeg. Og utrolig godt å merke at det fins ærlige sjeler. Ha en fortsatt fin uke.

Ingvild B sa...

Ja, det der var litt av en historie!
Godt at det finnes slike som han der ute i den store verden!

:)

Fru Hermez sa...

Alle korter er bestilt nye - og jeg har fått to nye italienske/indiske venner på facebook!!

Håper dere har en deilig fredagskveld!!!

Ta et glass vin da!!

Klem Kjersti...