...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 6. oktober 2010

Vietnamesisk ettermiddag...


Endelig fikk jeg opplæring i vårruller!!
Jeg mistenker au pairen min for å ha hatt andre gode kokker rundt seg,
men sammen ble det superbra!!

Rullet vårruller, hadde hun i hvert fall gjort før!!

Vi raspet rundt 6 gulrøtter i matprosessoren,
hakket i 2 løk, 2 fedd hvitløk,
1 pk svinekjøttdeig,
500 g dampa og matprosessor-mosa scampi,
salt og pepper,
frisk koriander,
pluss litt kinesisk 5-krydder
(her tror jeg det finnes et spesialkrydder for vårruller!)

Så plasserte vi massen på et ark filodeig som en pølse,
pakket den inn, og limte med litt vispa egg i enden.

Frityroljen ble varmet opp,
vårrullene fritert,
og resten av fornøyelsen ble nytt i fulle drag...

1 kommentar:

Mette sa...

Hores innmari godt ut... lurer pa om det gar an a lage dem inni ovnen for a slippe frityroljen - det var det med slankingen, da vettu ;-) Vel, jeg skal forsoke!

ha en fin dag!
klem mette