...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 14. desember 2012

Sylta rødbeter...


...super-enkelt, og perfekt til å gi bort!!

Dette har jeg tenkt at jeg skulle gjøre lenge,
da jeg ikke liker dem en kjøper ferdige på glass...
I dag var dagen,
å bare være inne,
lage på kaker og rødbeter,
rydde og til og med vaske litt
(....)
mens stormen har herjet på utsiden!!
Jeg er heldig som bare kan være inne...

Til to små glass,
trenger du:

800 g ferske rødbeter
som du vasker lett og koker i vann med skinnet på
til de er møre.
(ca 30 minutter)

Kok opp lake av:

1,5 dl eddik 7 %
3 dl sukker
4 dl vann
15 hele allehånde

Jeg og Anne lærte noe nytt i dag!!
Vi trodde allehånde var et blandingskrydder,
men der tok vi feil;-))

Bruk gjerne plastikkhansker når du
vrir av skinnet på rødbetene med hendene.
Skjær de opp i ønskelige stykker/skiver,
og ha på glass.

Hell laken over!!

Der er lurest å doble med én gang!!

God helg til deg!!

Ingen kommentarer: